دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

به همت مرکز مشاوره،سلامت و سبک زندگی

برگزاری اولین نشست عمومی آقای دکتر فتحی آشتیانی در دانشگاه هرمزگان

برگزاری اولین نشست عمومی آقای دکتر فتحی آشتیانی در دانشگاه هرمزگان

دکتر فتحی آشتیانی در رابطه با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روان ‏شناسی و مشاوره گفت: درصد قابل توجهی از مردم جامعه ما به دلیل تعرفه بالای خدمات روان شناختی، نمی‌توانند به روان‏ شناسان و مشاوران مراجعه کنند، بنابراین به دنبال تحت پوشش قرار گرفتن بیمه خدمات روان‏ شناسی و مشاوره هستیم.

رئیس سازمان نظام روان‏ شناسی و‌ مشاوره افزود: در حال حاضر تعرفه خدمات روان‏شناسی و مشاوره برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد 230 و دکترای تخصصی 270 هزار تومان است. اما این تعرفه‌ها از یک سو پاسخگوی مخارج دفاتر و مراکز ارایه این خدمات نیست و باید به فکر همکاران مان در این زمینه باشیم؛ از سوی دیگر همین تعرفه برای مردم مبلغ بالایی است و راهی جز حمایت بیمه برای این نوع خدمات وجود ندارد. ضمن اینکه برخی از همکاران ما همین تعرفه‌ها را هم رعایت نمی‌کنند؛ باید تلاش کنیم شرایط مناسب‌‏تری را فراهم کنیم تا تعرفه‌های غیرمعمول در دفاتر و مراکز دریافت نشود.

در ادامه ایشان به شرایط دریافت صدور پروانه پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام روان‏ شناسی و مشاوره در دوره پنجم، صدور پروانه تخصصی در دو مرحله انجام خواهد شد: در مرحله اول با همکاری سازمان سنجش، آزمون تخصصی برگزار خواهیم کرد که محتوای این آزمون شامل دو قسمت است؛ یک بخش آن شامل سؤالات عمومی است که همه روان‏ شناسان و مشاوران به آن پاسخ می‏‌دهند و بخش دوم شامل سؤالات تخصصی متناسب با گرایش فرد است. برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای امکان صدور پروانه را تسریع می‌کند و زمان طولانی در نوبت ماندن را بسیار کوتاه می کند. کسانی که ۷۰ درصد نمره را در آزمون کسب ‌کنند، وارد مرحله دوم می شوند که مصاحبه روانشناختی است. سعی می‌کنیم این آزمون را دو بار در سال یکی در دی‌ماه و دیگری را در خردادماه برگزار کنیم. 

دکتر فتحی آشتیانی افزود: سازمان نظام روان‏ شناسی و مشاوره در حال حاضر بیش از ۵۷ هزار عضو دارد که حدود 20 هزار نفر پروانه گرفته‌اند. از میان این 20 هزار عضو دارای پروانه، حدود 11 هزار نفر از طریق درگاه ملی مجوز و حدود 8700 نفر از طریق مصاحبه در کمیسیون تخصصی سازمان، پروانه گرفته‌اند.

 

1
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1066
captcha