دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد:

گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان

گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان
گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان با حضور مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و به میزبانی دانشگاه هرمزگان  در سالن فرهنگ این دانشگاه برگزار گردید.

مهدی عباسی مهر در این نشست با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه در شرایط روز جامعه تصریح کرد: این دوره یک فرصت طلایی و بزرگ است؛ صرفاً نباید اهداف تشکل را جهاد در راه خدا، اردو و... دید. ما در زندگی باید نگاه تحول‌خواهانه داشته باشیم؛ مدیر، پزشکان و آینده سازان این مملکت از دانشگاه می‌آیند. امام رسالت انجمن‌های اسلامی را رسالت انبیا می‌دانست. تمام شهدا در جایگاه بچه‌های تشکل‌ها بودند. آنچه در دانشگاه‌ها و تشکل‌ها عرضه می‌شود میلیاردها دلار ارزش دارد. نمی‌شود آن را ارزان فروخت؛ برای معامله آن باید پای معاملات بزرگ رفت.

میزان وقت انرژی و تحمل ما، ناظر به دغدغه‌های ما در سطح خانواده یا کشور یا امت است. برای رسیدن به توفیقات باید مسیر پرپیچ و خم را طی کرد؛ لذا برای یک دانشجوی آرمانخواه سدی وجود ندارد.

عباسی مهر ضمن تاکید بر لزوم افزایش دانسته‌ها و اندوخته‌های دانشجو گفت: آنچه ما نیاز داریم متخصص و نیروی تشکیلاتی است نه دانشجویی که صرفا بدنبال مدرک است. خوب فکر کردن، تحلیل، نیروسازی، شبکه سازی، هدایتگری و... در تشکیلات مستلزم آموزش است. تشکل دانشجویی بدون فعال دانشجویی هیچ است و البته کیفیت نیروی تشکیلاتی از کمیت آن مهم‌تر است. تخصص بدون ایمان، شکست در جبهه حق علیه باطل را بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطلوب اسلام امریکایی، جوان بی‌تفاوت و دانشگاه غیرسیاسی است، افزود: خط مقدم مواجهه با دشمن در دانشگاه است؛ اگر دانشجو به دنبال حل تمام مسائل باشد اما دانشگاه در دستانش نباشد بازنده است. تغییر را باید از خودمان شروع کنیم. ارکان اصلی مطالبه عمومی دانشجویان هستند. دانشجو می‌تواند آن را پیدا کند و تبدیل به مسئله نظام کند.

2
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 953